vrijdag 25 januari 2013

Skittles Taart.

In Januari zijn mijn neefje en nichtje jarig. Dit betekend dan ook 2x taart maken. Vind ik helemaal niet erg hoor. Het is dan ook altijd wel leuk om één meisjes taart te maken en één jongens taart te maken.





Mijn nichtje zoek altijd een taart uit op internet die ze dan graag wil hebben. Dit keer wou ze een skittles taart. Moet niet echt moeilijk zijn dacht ik. Tot dat ik er achter kwam dat er maar ongeveer 3 verschillende soorten verpakkingen er zijn en welke kies je dan? De makkelijkste natuurlijk. Dit heb ik dan ook gedaan.

Ik heb een biscuit gemaak met allemaal verschillende kleuren. Deze heb ik twee keer doorgesneden en gevuld met aarbeien-slagroom en slagroom met skittles er natuurlijk op. Ongeveer 1/3 heb ik in plaats van skittels met gekleurde chocolade gevuld omdat er natuurlijk mensen (ik) zijn die skittles niet echt lekker vinden in de taart.

Hij is bekleed met rode marsepein en dit vind ik meestal niet heel fijn om mee te werken maar dit vond ik mooier rood dan het fondant. Deze marsepein smaakte ook nog lekker zoet wat makkelijk kon bij de skittles vulling.

Helemaal goed gekeurd door mijn nichtje dus was de missie geslaagd. Zelf ben ik ook wel tevreden er mee nog een paar verbeterpuntjes.

Groetjes.,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten