donderdag 31 januari 2013

Recept: Roomboter Appeltaart van Oma

Jaa, deze maakte oma al vroeger, ik zou niet weten waar ze het recept vandaan heeft. Ik weet wel dat dit de eerste taart is die ik zelf heb gemaakt. Vroeger toen ik klein was (ja dat is ook ooit geweest) maakte ik deze al samen met mijn moeder. En nu staat die nog elke verjaardag op het lijstje. Super lekker. Je hebt 2 verschillende versies namelijk: met raster en met kruimels. Vandaag doen we die met raster. Maar nu snel het recept.




Wat heb je nodig:

400 gr bloem
285 gr roomboter
200 gr suiker
1 kg appels
Kaneel en vanillesuiker

Hoe maak je het:


Maak van de bloem, boter en de suiker een deeg en leg dit in de koelkast. Schil de appels snij hem in partjes en haal het klokhuis eruit. Nu kun je verschillende dingen doen met de appels zoals; maak er blokjes van, rasp de partjes of maak er schijfjes van. Vroeger raspen wij hem altijd maar tegenwoordig doe ik van alles en nog wat.

Verwarm de oven voor op 175 graden. Haal het deeg uit de koelkast en houd 1/3 achter voor het raster. Bekleed de springvorm met het 2/3 deel van het deeg. Breng de appels op smaak met kaneel en vanillesuiker. Doe de appel in de met deeg beklede springvorm. Maak van het rest deeg sliertjes en leg deze over de taart heen voor het raster. Bak de taart nu in 60 minuten gaar.

Laat de taart afkoelen en dan smullen maar

Groetjes.,



Geen opmerkingen:

Een reactie posten