maandag 6 augustus 2012

Video: Mini Cupcakes met Funcakemix

Vandaag ga ik jullie laten zien hoe je mini cupcakes maakt met de cupcakemix van Funkcakes. Stap voor stap laat ik in het filmpje zien hoe ik dit doe. Er zijn natuurlijk meerdere wegen die naar Rome lijden, maar dit is de mijne.Naast het stap voor stap filmpje schrijf ik het ook uit op papier zodat het nog duidelijker wordt. Als je iets niet snapt mag je het natuurlijk ook nog vragen bij de comments.

Nu beginnen dan maar. Verwarm de oven voor op 180 graden Celsius. Weeg dan eerst alles af maar, wat heb je eigenlijk nodig? 500 gram mix (Funcakes) 250 gram zachte boter en 250 gram eieren (dit zijn er 5). Soms doe ik er ook nog vanille-essence door heen. Ligt er net aan of ik daar zin in heb of niet.Doe dit allemaal in een kom en dan op een lage stand 4 minuten even mixen.

Neem een cupcakeblik (volgens mij is deze van wilton) en doe  hier de mini caisses in. Ik heb allemaal verschillende kleurtjes omdat ik dat gezellige vind maar ieder heeft zijn eigen smaak. Ik gebruik de caisses van PME pastel mini.

Als het beslag klaar is kun de caisses gaan vullen. Dit kun je doen of met twee lepels of met een ijsknijper. Vul de casisses tot hij ongeveer 3/4 vol is. Als alle caisses gevuld zijn doe je ze in de voorverwarmde oven. Omdat de cupcakes kleiner zijn zullen ze ongeveer binnen 7 tot 13 minuten al gaar zijn. Je kunt kijken met een satéprikker of de cupcakes gaar zijn. Dit doe je door met een satéprikker in het midden te drukken. Zit er geen beslag meer aan de satéprikker dan is de cupcake gaar.

Versier de cupcake naar wensen en hij is klaar.

Video:

Heb je vragen stel die dan bij de comments.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten