maandag 6 augustus 2012

Eindelijk,

Misschien ken je het magazine MjamTaart nog. Het eerste "taarten" magazine in Nederland. Ze doen het al sinds de zomer van 2009 als ik het goed heb.
In de boek en buro heb ik een nieuw tijdschrift gevonden binnen de categorie bakken namelijk: Cupcake Heaven. Dit is de eerste uitgave van dit magazine (en hopelijk niet de laatste). Maar is dit magazine zijn geld waard?



Mijn eerste indruk van het magazine is ziet er leuk uit. Bladzijde vier tot zes is de inhoudopgave, dat belooft wat. De inhoudsopgave in vorm van allemaal plaatjes voor de eerste indruk van de cupcake. Tussen de plaatjes staan teksten met hierop tips voor de beste cupcakes te maken. Het magazine bestaat uit zes "hoofdstukken": De Basis, Leuk & Lekker cupcakes, Guilty Pleasure Cupcakes, Fruit & noten cupcakes, Chocolade cupcakes en Feestelijke cupcakes. Persoonlijk vind ik het fijn als er zoveel recepten zijn dat er "hoofdstukken" worden gemaakt, zo kan je makkelijk dingen opzoek per categorie.

In het magazine staan 91 inspirerende cupcake recepten zeggen ze op de voorkant. Het magazine begind met een voorwoord, inhoudsopgave, nieuws uit cupcakeland en daarna de basis voor de beste cupcakes.Het eerste recept is een basisvanillecupcakes. Er wordt in 10 stappen uitgelegd het je zodat je gegearandeerd succes hebt. Hierna volg een vanillebotercrème. Super makkelijk recept met veel smaak variaties.Hierna komen er nog een paar basis technieken. Hierna komt Leuke & Lekker cupcakes. Deze cupcakes zien er echt super leuk & lekker uit (zoals de tekst ook al zei...) cupcakes met lieverheersbeestje erop of een vlinder of een leuke zomercupcake.


Guilty Pleasure cupcakes is het volgende "hoofdstuk" hierin vind je heerlijke cupcakes al zeg ik het zelf. Hierin vindt je bijvoorbeeld cupcakes zoals"Kruidige honingcupcakes, sticky toffeecupcake of cupcakes met vloeibaar chocoladehart. Loopt het water nog niet bij jou in je mond alleen al door de naam? Ik heb altijd zo veel zin om dan te gaan bakken. Hierna komt het "hoofdstuk" Fruit & Noten cupcakes je raad het al cupcakes met fruit en/of noten. Hier vind je bijvoorbeeld: appelkruimelcupcakes, kersencupcakes met kokos of bananencupcakes met pecannoten. Naar deze heerlijke fruit & noten “hoofdstuk” komen je bij Chocolade cupcakes. Daar hoef ik eigenlijk niks bij te zeggen maar dat doe ik dan toch maar. Ik zie ze al bij mij op de tafel staan (als ze dat redden) zoals bijvoorbeeld Hemelse chocoladecupcakes of wittechocoladecupcakes met rozenblaadjes.
Als laatste heb je de Feestelijke cupcakes hier vind je bijvoorbeeld de bruidscupcakes, spookjescupcakes en cupcakes voor bij het kampvuur. De inhoud van het magazine is echt top. Veel variaties en je hebt van alles wat. Heb je nog nooit een cupcake gebakken dan moet je echt dit magazine kopen. Voor de meer gevorderd dan is dit ook een super magazine door alle recepten die erin staan.

Cupcake Heaven vind ik een leuk magazine. Er mag zeker een vervolg komen en die komt ook nog die ligt in november in de winkel. Het magazine is €5,99. Nog best een redelijke prijs vind ik zelf. De stap voor stap uitleg maakt alles extra duidelijk.

Voor vragen stellen bij de comments.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten