maandag 18 juni 2012

Revieuw: Stroopwafel Cake van Funcakes

Dit heb ik dus altijd al een keer willen uitproberen. Nu een mooie gelegenheid voor omdat ik een klein "iets" moest maken voor iemand die na 9 weken weer thuis komt. Ik houd zelf niet zou heel erg van die standaard cakes waar de dan plakjes moet van snijden dus ik probeer er altijd wel iets spannends van te maken. Dut dit keer heb ik de cake gebakken ik een leuke vorm. Ik wou heel graag deze cake mix uitproberen en ow
                                    wat is dit slecht voor je.




Je heb nodig voor één cake: 500 gram mix, 250 gram boter, 4 eieren middel en 3 eetlepels water. Nou dat zijn dus niet echt een hoop dingen. Wat ik dus zo fijn vind aan mixen is dat je niet veel nodig meer hebt. Er zijn echt een hele hoop voordelen aan mixen maar iedereen doet er altijd zo negatief over. "Ik maak niks uit pakjes dat is niet echt bakken" hoe vaak ik dat wel niet hoor. Maar hier maak ik graag wel een keer een  artikel over want daar kan ik echt uren over discussiëren.

Als eerste maakte ik het pak open en tot mijn verbazing zaten er een soort van klontjes in. stukjes karamel en wafel. De mix was donkerde dan wat ik had verwacht. Ik had een hele lichte kleur verwacht denk ik. En toen kwam de geur. Om mijn god wat is dat lekker zeg. Ik kreeg meteen honger toen ik het rook. Een heerlijke amandel, stroopwafel lucht kwam er uit. Dat belooft dus wat.

Dan moet je alles in een kom doen en dan 4 minuten mixen. Het zou wel fijn zijn om op de achter kan van het pak te zetten of het met een garde moet of een vlinder(k-haak), of haak omdat sommige dat niet weten. Toen ik een beetje nadacht wist ik wel dat het met de vlinder moest maar sommige mensen weten dat niet. Eerst heel zacht zetten zodat alles door elkaar zit en daarna op de middelste stand 4 minuten draaien tot een glad mengsel. Mijn mix  was mooi stevig en glad na 4 minuten. Eerst had ik mijn twijfels erover maar na 4 minuten is hij mooi.

Dan bakken in een normale cake vorm op 160 graden of in een cupcake vorm op 180 graden. Ik had mijn oven voorverwarmd op 180 graden en dit kan de cake best hebben. Ik had ook maar kleine malen dus sneller gaar. Op het pak staat bij cupcakes 18 minuten. Ik heb dit ook aangehouden en dit klopt aardig. Op een pak staat altijd maar een richt lijn. Want elke oven is anders en elke oven heeft dus zijn eigen tijd. Met een prikker in de cake en als er dan korrels van af komen is het goed.

Toen de cake uit de vorm halen. Dit ging makkelijk. Ik had de vormen goed ingevet en dat is ook echt wel nodig. Soms 1 klein stukje vergeten en dan zie je ook wel dat hij daar moeilijker los laat.


Toen moest er natuurlijk geproefd worden. En hij is goed gekeurd. Heerlijke stroopwafel smaak met lekker korrels ertussen die iets harde zijn, echt heel lekker. De cake heeft geen vieze nasmaak dat vind ik ook altijd belangrijk. De cake heeft een zoete caramel stroopwafel smaak.





Ik geef de mix in totaal een: 8

Laat je vragen achter in de comments

Geen opmerkingen:

Een reactie posten