dinsdag 26 juni 2012

Brandweertaart.



En toen werd je 50. Daar hoort dan weer taart bij en die mocht ik dan weer maken. Vond ik helemaal niet erg natuurlijk. Het was weer een hele uitdaging. Ik had de vrije hand ik het ontwerpen en dat vind ik eigenlijk best moeilijk, want dan weet ik nooit wat ik moet maken. Hij zit al heel lang  de brandweer dus het thema was al snel gevonden.
De taart moest twee smaken hebben dus leek het mij wel leuk om dan één taart te maken met twee smaken hierin verwerkt. Dit was eigenlijk best lastig want toen hij helemaal bedekt was wist ik niet meer welke kant wat was dus dat was wel grappig. Toen we hem aansneden zag je het wel gelukkig.


De ene helft van de taart was gevuld met mokkacrème. Ik wilde er ook nog wat nootjes op leggen maar die was ik vergeten te kopen.  Natuurlijk, en de winkel was ook al niet meer los dus dan maar zonder. De andere helft was gevuld met een laagje verse aardbeien en een laagje pudding in de smaak citroen-kwarktaart. Dat is toch echt wel een van mijn favoriete combinatie.

De taart was 30cm bij 60 cm, Conclusie geen cakeboard voor te vinden dus heb ik mijn ouders maar weer lief aan gekeken. Mijn vader had nog een plank liggen en toen bezig was met stage heeft mijn moeder de plank bekleedt met een plastic tafelkleed met een rustig motiefje. De taart paste er mooi op. Wat zou je toch zonder ouders moeten.
De jarige was zeer verast wat dan ook wel weer leuk is om te zien. Hij had wel iets verwacht  maar dit niet. Op de verjaardag zag je iedereen foto’s maken en dat doet mij dan ook wel weer goed.
Als je vragen heb laat ze achter bij de reacties. Feedback is welkom.


1 opmerking: