donderdag 31 mei 2012

Boerderijdieren op een taart.,

Zoals de tekst al zei het zijn dus boerderijdieren als je het nog niet had gezien. Gemaakt voor de ouders van mijn vriend. Met Pinksteren gingen hun naar een camping toe en omdat ze 25 jaar getrouwd waren mocht ik een taart maken. Ik mocht zelf weten hoe of wat ik wou maken. Ik wou echt iets maken wat ze niet zouden verwachten en ik weet ook niet meer hoe ik  op het idee kwam. Soms heb je dat.


Het was niet echt zonder slag op stoot. Ganache lukte niet echt, het pakte allemaal anders uit maar als je dan het eind resultaat zie heb ik altijd zo iets van Ja, Het is weer gelukt.

De taart is een vanille biscuit, gevuld met aardbeienjam met verse aardbeien met hier overheen chocolade en de andere laag was van Mona toetje en dan de heerlijke frisse smaak namelijk, citroenkwarktaart. En misschien een rare combinatie maar het was zo heerlijk fris. De beestje zijn gemaakt van fondant en marsepein.

De taart mocht mee in de auto. In een kratje met hieronder van die vries dingen die je in de vriezer moet leggen. Nog een pak tissues ernaast zodat hij niet schoof. Bij elk hobbeltje en bobbeltje had ik nee niet nog een. Maar hij is na een kleine 2 uur toch nog goed aangekomen.

Door deze taart heb ik ook weer iemand taart laten eten die eigenlijk bijna nooit meer taart eet en dan vind ik de reactie van die mensen dan ook weer zo leuk want hoe lekker hij ook wel niet is.





Weer een geslaagde taart. Laat je reactie achter wat je er van vind.

2 opmerkingen:

  1. Deze taart was het werken tot middernacht wel waard. De taart was niet alleen heel mooi, maar hij was ook jammie jammie!!!

    BeantwoordenVerwijderen