maandag 2 april 2012

Inspiratie: Bloem van botercrème.

Ik was filmpjes aan het kijken over taarten afwerken en boetseren toen ik opeens een leuk filmpje tegen kwam. In het filmpje maakte heel gemakkelijk een roosje met botercrème. Dus ik heb natuurlijk daarna honderd van die filmpjes opgezocht. Toen ik laats een dagje ging freubelen toen heb ik het maar eens geprobeerd. Maar dat was dan weer niet zo heel groot succes al zag je wel dat oefening baart kunst.


De tip die ze mij daar gaven was. Begin met het spuitje recht op en ga steeds meer schuin zodat de blaadjes open gaan staan.

Eerst maak je de binnen kant dan eerst 3 blaadjes maakt volgende laag 5 blaadjes maakt en de laatste laag 7 blaadjes maakt. Dit is elke keer een oneven getal zodat de roos niet vierkant gaat lijken

Hier een filmpje van Youtube
Vanaf de 1 minuut begint hij pas eigenlijk maar het is wel een heel leerzaam filmpje:



Je kan meerder crème hiervoor gebruiken, dit kan je echt overal op het internet te vinden. Z'n setje tools die je nodig heb ik volgens mij niet heel duur en botercrème is een goedkope optie.

Laat me weten of jullie dit vaak maken of als je het nu ook net zo als mij staan te popelen om het te kunnen maken ook al moet je volgens mij wel veel oefenen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten