dinsdag 17 april 2012

Boek: 50 Feestelijke Taarten, Debbie Brown

  
Titel : 50 Feestelijke taarten
Geschreven door: Debbie Brown
Blz. 112
Aantal taarten: 50
Prijs: €12,50

Taal: Nederlands

Iemand die ik echt bewonder is Debbie Brown. Geweldig haar boeken. Ze heeft nu 20 boeken uitgebracht. Volgens mij zijn niet alle boeken in het Nederlands uitgebracht maar, als je een beetje Engels is het niet zo heel moeilijk. Voor mijn verjaardag heb ik dit boek gekregen van mijn zusje. Ik vroeg of ze speciaal gezocht had naar dit boek en toen keek ze me heel verbaasd aan dus bij toeval had ze een boek gekocht van echt een BRILJANTE schrijfster.

Nu maar iets vertellen over het boek in plaats van over de schrijfster. Het boek bestaat niet echt uit onderdelen. In het begin heb je een inleiding, hierna komt alles over keukengerei die van te pas komen, basisrecepten en technieken die gebruikt worden en hierna komt een overzicht van alle taartbenodigdheden. Dan komen de taarten. Het zijn feestelijke taarten (zoals de naam al zegt) vooral voor kinderen. Toen mijn nichtje dit boek zag heeft ze meteen even 4 taarten aangewezen en die wou ze allemaal wel even hebben. Ik denk dat dit boek geschikt is voor beginners maar ook zeker leuk om inspiratie op te doen voor gevorderde baksters.

Een paar voorbeelden van wat voor taarten er allemaal instaan:
Aardige kikker, autogarage, muizenholletje, bouwblokken, kinderwagen, snoephuisje en een hond met een bot. 

Alle taarten zijn makkelijk te volgen door middel van een stuk tekst. De tekst wordt ondersteund met plaatjes. Aan de linkerkant staat precies wat je nodig hebt voor de taart.

Ik vind het boek heel overzichtelijk en makkelijk te volgen. Zeker een aanrader! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten