donderdag 28 juni 2012

Voetbaltaart


Even een taartje tussendoor. Dat was dus wat ik dacht alleen dat pakte wel even iets anders uit maar toch genoten van toen ik deze taart maakte. Hij was voor de vriend van een vriendin van mij. Hij wou graag een klein taartje voor op het werk uit te delen omdat hij jarig was. Dat vond ik nou een mooie gelegenheid om een voetbaltaart te maken. En dat is dan nog best wel moeilijk.

Eerst heb ik het sjabloon uitgeprint voor een voetbaltaart die ik had gevonden op het internet. Taart begonnen met vullen en toen kwam het. Het rond houden van de taart. Het is dus niet helemaal geluk maar in heb echt wel mijn best gedaan. De vulling was Slagroom met verse aardbeien en chocolade. Door de aardbeien werd de taart een beetje ongelijk maar verder vond ik hem best wel goed gelukt. Toen moest ik de vlakjes neerleggen als een voetbal. Hij sloot niet helemaal mooi uit maar dat zag je niet heel goed dus dat is dan wel fijn.

Zoals ik al had gezegt was de vulling met chocolade, slagroom en verse aardbeien. Ik heb het een keer anders gedaan dan laagje voor laagje. Ik heb de taart doorgesneden en dan in één laag alle smaken verwerkt. Een keer wat ander dan altijd.

Er om heen heb ik gekleurde suiker gelegd vond ik er wel bij passen.

Laat een reactie achter, feedback welkom.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten